vrijdag 22 januari 2010

Kijkkamer, de eerste aanzet.

Net zoals ik ijverig op zoek ben naar een eengezinswoning (ik woon nu 7 hoog in een flat), is Malcolm (on)geduldig aan het wachten op ons eerste poppenhuis. Aangezien ik geen ervaring heb in het werken met hout, en er toch wel een hoop bij komt kijken om een poppenhuis in elkaar te zetten, hebben wij een tijdje geleden besloten alvast te oefenen op een kijkkamer. Dus heb ik een plaatje hout gekocht en ben ik gaan zagen. Vijf muren, waarvan 1 met een gat voor een raam, en van de restjes een schouw gemaakt (ziehier het resultaat).

Na een onderbreking vanwege de renovatie van de flat, heb ik de kamer nu weer tevoorschijn gehaald. Ik wil de kamer van buiten een cottage uiterlijk geven met een erkerraam met rieten dak, bloembakken en een klimplant. En van binnen een huiskamer met houten vloer met kleed en lijsten langs het plafond. Dus dit weekend gaan Malcolm en ik onze hamers, spijkers en kwasten weer tevoorschijn halen. Uiteraard houden wij U op de hoogte van onze voortgang.

Just like I am looking for a house to move to (I’m currently living on the 7th floor of an appartment building), Malcolm is waiting (not so) patiently for our first dollhouse. Since I haven’t worked with wood before, and there are a lot of techniques involved in building a dollhouse, we decided to practice on a single room a few months ago. So I bought a woodboard and started cutting. Five walls, one with a hole for a window, and from the leftovers I made a chimney (checkout the resulting room).

After an interruption due to the renovation of our appartment, I have taken the room out of hiding again. I’m planning to have the room look like a cottage on the outside, complete with thatched baywindow, window boxes, and a trellis with a climbing plant. The inside will be a parlor with a wooden floor with a carpet, and borders along the ceiling. So, this weekend Malcolm and I are going to dig out our hammers, nails and paintbruches. Naturally, we’ll keep you posted on our progress

Geen opmerkingen:

Een reactie posten