maandag 8 februari 2010

Bekentenis


Ik ben dit weekend heerlijk bezig geweest met mijn Fairy Flower Garden Mandala van Chatelaine Designs. De rok van de eerste fairy heb ik zaterdag morgen eerst afgemaakt, en vervolgens ben ik aan een van de vleugels begonnen. De vaart zat er goed in, en ze werd prachtig. Maar toen ik haar lijfje erbij wilde borduren, bleek dat ik de aanzet van de vleugel net een steekje te hoog had gemaakt. Dat was even balen! Nu kon ik twee dingen doen, de hele vleugel uithalen met het risico dat ik dan op het einde zijde tekort kom en met een ander verfbad te maken krijg, of een beetje smokkelen. Schandalig ik weet het, maar ik ben dus gaan smokkelen.

Confession
This weekend I've spend a wonderful time with my Fairy Flower Garden Mandala by Chatelaine Designs. First I finished the skirt for the first fairy, and then I started one of her wings. I was nicely upto speed, and she turned out beautifully. But when I wanted to add her body, I discovered that the connection with the wing was 1 stitch too high. Bummer! Now I had two options, frog the whole wing, while risking running out of silk at the end and then having to deal with a different dye-bath, or I could cheat a little. Shame on me, I know, but I've done a bit of cheating.

3 opmerkingen:

  1. Nou, ik zie er niets van hoor.En als het ten goede van het borduurwerk is mag smokkelen.
    Het stof wordt er ook niet mooier op als je uit gaat halen ,toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, dat smokkelen ken ik hoor. Doe ik ook wel eens als het beter uitkomt. Uithalen is ook niet een pretje.
    Heb je ook een plaatje van het uiteindelijke resultaat? Ben eigenlijk heel nieuwsgierig, hij is werkelijk prachtig nu al.
    Groeten,
    Amarins

    BeantwoordenVerwijderen