woensdag 18 april 2012

Hier word ik vrolijk van

Kijk eens wat ik gekregen heb?
Allemaal oude handwerk materialen! Ik ben knettergek, ik weet het, maar hier wordt ik gelukkig van. Ik kan hier uren aan zitten frunniken, met een hoofd dat langzaam volloopt met ideetjes. Er zit van alles tussen, van half afgemaakte borduurwerkjes (een prachtige Roodkapje), tot nieuwe stramien en garens, materialen om zijdebloemen te maken en materialen om rieten mandjes mee te maken, weef materialen en zelfs een spintol met een beetje wol.

Er zitten dingen bij die al een tijdje op mijn lijstje stonden van die wil ik ooit eens hebben (stramien, weefkaarten, spintol), dingen die me heel leuk lijken om gewoon eens een keer te proberen (bloemen maken, manden vlechten) en dingen waar ik geen idee van heb waar ze voor bedoeld zijn maar waar ik een hoop plezier aan het onderzoeken daarvan zal beleven.

Dus als ik de komende dagen niets van me laat horen, dan weet je dat ik zit te genieten.

This makes me happy
Look and see what I was given? A whole bunch of old craft materials! I’m nuts, I know, but this makes me happy. I can sit for hours playing with these things, slowly filling up my head with all sorts of ideas. There’s all sorts of stuff, from half finished embroideries (a lovely little Red Ridinghood), to new canvas and threads, silk flower materials and materials for making baskets, weaving materials and even a spinning toll with a bit of wool.

There’s materials that I had on my list-of-things-to-buy-someday (canvas, weave cards, spinning toll), things that I would like to try someday (making flowers and baskets) and things I have no idea what they are supposed to be for but I’m sure I’ll be having a lot of fun finding out.

So if you don’t hear from me in the next couple of days, you know I’m enjoying myself.

1 opmerking: