zaterdag 19 januari 2013

Carnaval sjaal is af!


 In november ben ik begonnen aan een sjaal voor mijn oudste. Hij wilde graag een bonte sjaal en ik had nog twee strengen Zitron Filigran lace liggen waarvan de kleur voor mij een beetje te bont was. Dus toen even gezocht naar een niet al te vrouwelijk patroon en die heb ik gevonden: Li'l Bunny Foo Foo van MMario.

Het is een redelijk simpel patroon om te breien, het venijn zit hem in de staart, oftewel de aangebreide kanten rand. Het was even puzzelen, maar toen ik het eenmaal door had breide dat ook makkelijk (maar wel een heel lang end!).

Helaas valt het patroon een beetje weg door de drukke kleuren van de wol. Tussendoor heb ik geen foto's kunnen nemen, maar hier is hij in volle glorie. Hij moet nog wel gespannen worden.

Carnaval shawl is finished!

In November I started on a shawl for my eldest. He wanted a bright and bold shawl and I still had two skeins of Zitron Filigran Lace which was too bold for a shawl form me. So I went looking for a pattern that wasn’t too feminine and I found it: Li'l Bunny Foo Foo by MMario.

It is a reasonable easy pattern to knit, the difficulty is at the end, in other words the knitted on lace edge. It was a bit of trial and error, but when I got the hang of it, that also knitted simple enough (but a very long end indeed!).

Unfortunately the pattern isn't as visible as I would have liked because of the busy colours of the wool. I couldn’t make any decent progress pictures, but here it is in all it's glorie. It still needs to be blocked though.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten