zaterdag 23 november 2013

Ik ben begonnen!

Gisteravond heb ik mijn stofjes gewassen, en vanmorgen toen ik mijn bed uitkwam ben ik gelijk gaan strijken. Ik hou niet van strijken, maar je moet wat over hebben voor je hobby. En na het ontbijt ben ik begonnen aan mijn eerste blok van mijn ABC-quilt.
 
Het eerste blok was G-1 Hattie’s Hen House. De website http://www.thatquilt.blogspot.nl/ heeft een beschrijving voor de beste methode om ieder blok in elkaar te zetten. Deze website geeft voor dit blok aan dat het het beste geappliqueerd kan worden omdat een hoop mensen ronde naden nogal moeilijk vinden. Maar appliqueren gebruikt veel meer stof dan wanneer je ronde naden naait. Ik zie mezelf niet als krenterig, maar ik hou ook niet van verspillen, en zolang ik met de hand naai vind ik ronde naden niet al te moeilijk.
G-1 Hattie's Hen House
En ik kreeg de smaak aardig te pakken, dus ik ben gelijk doorgegaan met m’n tweede blok: K-12 Doris’s Dilemma. Dit blok kan met paper piecing gedaan worden, maar ook prima met losse lapjes. Ook deze heb ik met de hand genaaid, ben alleen nog niet helemaal gelukkig met het eindresultaat.
 
I’ve started!
Last night I’ve laundred my fabrics, and this morning when I got out of bed I immediately started ironing. I hate ironing, but no pain, no gain. And after breakfast I started on my first block for my ABC-quilt.
 
The first block was G-1 Hattie’s Hen House. The website http://www.thatquilt.blogspot.nl/ has a description for the best method to do each block. This site says that this block can best be appiqued because lots of people do not like stitching round seams. But appiqueing this block uses a lot more fabric than when you stitch round seams. I don’t see myself as mean, but I also do not like to waste, and as long as I’m stitching by hand, I don’t think round seams are too difficult.
 
K-12 Doris's Dilemma
And I really got in the mood, so I immediately moved on to my second block: K-12 Doris’s Dilemma. This block can be done using paper piecing, but just as easily without paper. This one I also stitched by hand, I’m just not quite satisfied with the end result.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten