zondag 23 februari 2014

Even geen witwerk

Gisteren was het zaterdag, randjes dag. Ik ben lekker vroeg opgestaan en direct begonnen aan mijn twee randjes van deze week. Het waren weer hele leuke randjes. Het is iedere keer weer een beetje puzzelen wat de beste route is om ze te borduren. En dat gold helemaal voor het tweede randje, want dat was zwartwerk.

En aan het einde van het randje had ik zo de smaak te pakken, dat ik toch niet langer meer kon wachten om met mijn zwartwerk project te beginnen. Dit project stond eigenlijk gepland om in April te beginnen, maar ik dacht dat ik dit project wel zou kunnen beperken tot alleen de zaterdagen na mijn randjes. Nou niet dus, daar is het veel te verslavend voor.

Dit is het januari deel van Blackwork Journey's Save the Stitches SAL. De gratis patronen vind je hier (klik). Ik borduur dit op 12.6 draads linnen en in plaats van zwart (DMC 310) gebruik ik bordeau (DMC 814), de metallics heb ik gelijk gehouden.


No whitework for now.
Yesterday was Saturday, border day. I got up nice and early and immediately started work on my two borders for this week. They were quite fun to do. Every time it's a little puzzle to find the best way to stitch the. And that was especially the case for the second border, because that was a little blackwork.

And when I finished that border, I just had to start my blackwork project. This project wasn't supposed to start until April, but I thought I could restrict this project to just the Saturdays after I did my borders. But no, it's too darn addictive!

This is the January part of Blackwork Journey's Save the Stitches SAL. You can find the free patterns here (click). I'm stitching this on 32 count linnen and in stead of using black (DMC 310) I use burgundy (DMC 814), I stuck with the suggested metallics.

2 opmerkingen:

  1. Jij bent ook al met die mooie randen bezig...heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je randjes zijn erg mooi maar het zwartwerk is prachtig. Bedankt voor de link ik ga er straks even kijken.

    BeantwoordenVerwijderen